Ισχυρογνώμον?

Ισχυρογνώμον (και όχι με Ω, όπως αναφέρεται σε κάποια λεξικά) είναι αυτός που παράλογα ή απόλυτα υποστηρίζει τη γνώμη του. Η σημασία εδώ, καθορίζεται από το "παράλογα" ή "απόλυτα". Υποστηρίζει μια άποψη δηλαδή, χωρίς λόγο, χωρίς να δέχεται άλλες απόψεις.

Δυστυχώς όμως, πολλές φορές θα χαρακτηριστεί κάποιος έτσι, χωρίς πραγματικό λόγο. Η κοινωνία μας, βάζει εύκολα ταμπέλες και δύσκολα τις βγάζε (καλλίτερα να σου βγει το μάτι, παρά το όνομα). Έτσι κι εγώ, έχω χαρακτηριστεί και χαρακτηρίζομαι ακόμα, έτσι.

Ξέρω, όλοι λένε ότι είναι αθώοι, αλλά εγώ είμαι! Χαχα...

Θέλω να διαφοροποιήσω κάποιους εδώ. Υπάρχουν μερικοί άνθρωποι, που δεν εκφέρουν πάντα γνώμη, δεν τα ξέρουν όλα. Όμως, όταν το κάνουν, συνήθως έχουν ψάξει, έχουν διαβάσει, έχουν μελετήσει και μετά από αρκετό χρόνο, βγάζουν κάποια συμπεράσματα. Έρχεται λοιπόν κάποιος, που έχει μια αντίθετη άποψη σε κάποιο θέμα, προσπαθεί να τον πείσει για το αντίθετο και επειδή δε μπορεί, τσακ, βάζει ταμπέλα.

Αγαπημένε μου φίλε (τυχαία προσφώνηση), για να μη με πείθεις, πολύ απλά, δεν έχεις σωστά επιχειρήματα. Μπορεί να έχεις δίκιο και να έχω άδικο. Θα το παραδεχθώ. Πείσε με όμως. Το να με χαρακτηρίζεις και να φεύγεις, δείχνει ανωριμότητα και έλλειψη γνώσης επί του θέματος. Επειδή δε θεωρώ τον εαυτό μου παράλογο, ώστε να υποστηρίζω κάτι παράλογα, για να μη με πείθεις, μάλλον αυτά που λες, ή δεν τα καταλαβαίνω, ή δεν είναι αρκετά.

Δε μπορείς να έχεις την απαίτηση, όταν έχω "φάει τα νιάτα μου" να μελετήσω κάτι, να έρχεσαι και με δυό κουβέντες, ή δυό εμπειρίες σου, να θέλεις να πετάξω όλες μου τις γνώσεις (επί του προκείμενου) στον κάδο ανακύκλωσης -σκεφτόμαστε και το περιβάλλον- και να βάλω στη θέση τους τις δικές σου.

Πείσε με. Απόδειξε την άποψή σου. Φέρε μου κάποια επίσημα στοιχεία. Και τονίζω το επίσημα, γιατί έχουν δει πολλά τα ματάκια μας...

Πρόσφατα διάβαζα ένα άρθρο, όπου αποκαλύφθηκε ότι η εταιρία Monsanto, πλήρωνε την EPA για να θάβει έρευνες που αποδείκνυαν, πως τα χημικά που βάζει στα φυτοφάρμακά της, προκαλούν καρκίνο. Τυχαίο πρόσφατο παράδειγμα, υπάρχουν πολλά. Αλλά αυτό που πρέπει πάντα να έχουμε ως φίλτρο σε επίσημες έρευνες είναι, ποιός την έκανε, ποιός τη χρηματοδότησε και ποιός έχει συμφέρον από τα αποτελέσματά της. Να θυμάστε πάντα, όταν παίζονται πολλά λεφτά, τίποτα δεν αφήνεται στην τύχη.

Έτσι λοιπόν, θέλω να με πείσεις. Θέλω αποδείξεις. Πείσε με και μετά, θα υποστηρίξω με το ίδιο πάθος, τη δική σου άποψη και ο επόμενος θα χρειαστεί ακόμα μεγαλύτερη προσπάθεια για να μου αλλάξει πάλι γνώμη.

Δεν είμαστε λοιπόν όλοι ισχυρογνώμονες, απλά, δεν είμαστε άβουλα πλάσματα που ο καθένας μπορεί να μας πείσει εύκολα, χωρίς δυνατά και αξιόπιστα επιχειρήματα.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Macedonia is Hellenic (Greek)

Business plan...

Περί γρίπης, εμβολιασμών και τρομοκρατίας...